شورای شهر تکاب و پاسخی به شبهات .................
 

پاسخ قاطع شورای شهر تکاب به شبهات پایگاه خبری تحلیلی شیز شورای اسلامی دوره چهارم تکاب

     
     
   

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیز ؛ سایت شورای اسلامی شهر تکاب نوشت: در جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به شبهات مطرح در افکار عمومی نکاتی در مورد دوره سوم شورای شهر و مدیریت سابق شهری  به صورت مختصر مطرح می شود و کسانی که مایل باشند می توانند جهت رؤیت اسناد و مدارک به روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری تکاب مراجعه نمایند.

الف. یکی از مواردی که باید در مورد آن شفاف سازی کرد میزان بدهی شهرداری تکاب است که:

1.در جلسه تغییر و تحول شهردار قبلی (آقای هادی عباسیان) با شهردار جدید ( آقای محمد میکائیلی)  طی صورت جلسه ای که به امضای  شهردار سابق و فعلی و مسئول امور مالی شهرداری تکاب رسیده است جمع کل بدهی به مبلغ : 34601547362 ریال ( معادل سه میلیارد و چهارصد و شصت میلیون و پانصد و چهل و هفت هزار و سیصد و شصت و دو تومان ) اعلام شده است.

2.شهرداری تکاب در دوره جدید باید معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان  از بابت خسارات املاک واقع در مسیر به شهروندان پرداخت کند که  از جمله پرونده هایی که در دادگاه شهرداری محکوم شده است  که اسامی آنها نزد شهرداری محفوظ است.

3. پروژه مجتمع اداری تجاری شهرداری که باجلب مشارکت مردمی درقلب شهرستان تکاب و در قسمتی از زمین اداری شهرداری  آغازشدولی بعدازمدتی درهمان طبقه اول متوقف گردید که در این پروژه از مشارکت کنندگان (شهروندان)  یک میلیارد و  دویست و پنجاه میلیون تومان  اخذ شده است  و پروژه اکنون  فقط 18 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  است و این در حالی است که در قبال آن شهرداری نزدیک 500 میلیون تومان فقط به عوامل فنی آن بدهکار است. و پروژ های که قرار بوده است درآمد زایی داشته باشد شهرداری را  فقط  متضرر کرده است.

ب. از مباحث دیگر مطرح شده خرید ماشین آلات است : در دوره سوم شورای اسلامی شهر تکاب ؛ ماشین آلاتی خریداری و نیز فروخته شده است شده است که اسامی و تعداد آنها در ذیل می آید:

ماشین آلات خریداری شده در دوره سوم شورای شهر:

1. خودرو آتش نشانی  2 دستگاه : یک دستگاه  از محل تسهیلات سفر ریاست جمهوری به استان به صورت  نیم بها خریداری شده است  بدین گونه که 50 درصد مبلغ آن را سازمان همیاری شهرداری ها پرداخت کرده است و مابقی آن به صورت چک مدت دار به شهرداری تحویل شده استیک دستگاه نیز  توسط ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه  به شهرداری  داده شده است
2. بیل بکهو 1 دستگاه : آن هم از محل تسهیلات سفر ریاست جمهوری  به صورت نیم  بها  خریداری شده است.
3. رنو میدلام کمپرسی 1 دستگاه : از محل  تسهیلات  سفرریاست جمهوری به صورت نیم بهاخریداری شده است.
4. لودر کوچک ( مینی لودر) 1 دستگاه: ازمحل تسهیلات سفرریاست جمهوری به صورت نیم بهاخریداری شده است.
5. بارکش فوتون 4 دستگاه: از محل اعتبارات سازمان همیاری  شهرداری ها  خریداری شده است که هم اکنون سه دستگاه آن کاملا اوراقی شده است ( مدل 89 )
6. لودر  1 دستگاه
7. بیل میکانیکی 1 دستگاه
8. غلطک  تراکتور 4 دستگاه
9. خاور  1 دستگاه
10. سمند 1 دستگاه
11. پیکان وانت 2 دستگاه
12. مینی بوس  3 دستگاه: از محل اعتبارات  سازمان حمل و نقل همگانی خریداری شده و بلافاصله به شهروندان فروخته شده است.


ماشین آلات شهرداری که در دوره سوم شورای شهر فروخته شده اند:
1.خودرو آتش نشانی  2 دستگاه
2. لودر 1 دستگاه
3. کمپرسی داف  1 دستگاه
4. خاور 2 دستگاه
5.  خاور ویژه حمل گوشت 1 دستگاه
6. وانت مزدا 2 دستگاه
7. پیکان سواری 1 دستگاه
8. غلطک هپکو 1 دستگاه
9. لودر هپکو 1 دستگاه
10. گریدر 1 دستگاه
11. آمبولانس 1 دستگاه
12. بیل بکهو 1 دستگاه
13. مینی بوس 3 دستگاه ( صفر کیلومتر)
14. موتور سیکلت 7 دستگاه

به صورت کلی در این دوره 22 دستگاه  ماشین آلات سنگین و سبک خریداری شده است که بیشتر آنها همانطور که در مقابل هر کدام از آنها آمده است از محل کمک های دولتی بوده است و 25 دستگاه از ماشین آلات شهرداری فروخته شده است.

ج. از دیگر مباحث مطرح شده احداث جایگاه CNG در دوره سوم شورای شهر است؛ احداث این جایگاه توسط سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور صورت گرفته است و فقط شهرداری، زمین آن را واگذار کرده است که هم اکنون شهرداری  به واسطه همین جایگاه CNG ؛ یکصد و هفتاد میلیون تومان به اداره گاز بدهکار است  که می توانید از اداره گاز تکاب استعلام کنید و به همین دلیل مدت هاست که تعطیل شده است.واین در حالی است که بالاترین قیمتی که برای اجاره آن به شهرداری پیشنهاد می شود ماهیانه 2 میلیون تومان است که سالیانه می شود 24 میلیون تومان، با این حساب شهرداری  تا هفت سال دیگر هم نمی تواند از محل درآمد آن حتی بدهی آن را به اداره گاز بپردازد.

د. از دیگر کارهای انجام شده احداث کارخانه آسفالت، سنگ شکن و ماسه شویی است ؛ یعنی  تنها چیزی که برای عرضه وجود دارد همین کارخانه است

اما سوال اینجاست آیا شهرداری  تا قبل از این کارخانه آسفالت نداشته است پاسخ به این سوال این است که بله شهرداری قبل از احداث این کارخانه نیز دارای کارخانه آسفالت بوده است و محل آن در ابتدای ورودی شهر و کنار میدان ولایت کنونی قرار داشته است.  و این یعنی  که قسمتی از زمین حدود(چهارپنجم) کارخانه آسفالت سابق  در مسیر تعریض قرار گرفت  و یک پنجم آن تفکیک،و به فروش رسیده است که  نزدیک یک میلیارد تومان از محل فروش آن درآمد نیز نصیب شده است 
علاوه بر آن قطعات کارخانه آسفالت سابق نیز فروخته شده است و چند قلم از قطعات کارخانه آسفالت که در زمان زنده یاد محمدیاری خریداری شده بود نیز در کارخانه آسفالت و ماسه شویی جدید استفاده شده است؛ درآمد ناشی از فروش زمین کارخانه آسفالت سابق به اضافه فروش قطعات آن و هزینه کارخانه آسفالت جدید را با هم مقایسه کنید.

ه. از آسفالت خیابان های اصلی و فرعی که از محل اعتبارات عمرانی دولتی انجام شده است نیز با تساهل می گذریم.

ت. غالب بدهی ها نیز در دو سال اخیر انجام شده است و غالب تاریخ وصول چک ها نیز برای مهرماه و بعد از آن تنظیم شده است. که در مرداد ماه دوره شورای شهر سوم تمام شده است و شورای دور چهارم آغاز به کار کرده است و این یعنی چک ها را باید مدیریت شهری جدید تسویه نماید.

ی.شهرداری تکاب به صورت میانگین ماهیانه 150 میلیون تومان درآمد دارد با این حساب سر انگشتی چند سال باید شهرداری تلاش کند تا بدهی ها را تسویه کند.

ک. مدیریت شهری جدید در تکاب؛ با امید و مشارکت شهروندان گرامی و بازیابی اعتماد شهروندان به شهرداری شهر را خواهد ساخت ان شاء الله


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:, | 13:32 | نویسنده : رضوانی |